"Dominans perioden"

När vi hämtade Ester fick vi med ett häfte med massor av information om labradorer. På en sida i detta häfte,  fanns det en tidslinje, fylld med siffror och massor av bokstäver - pekade ut olika perioder av labradorvalpens liv.

Jag tyckte att det var roligt att kolla igenom den tidslinjen den första dagen vi hade Ester hemma, när hon låg bredvid mig och sött tuggade och sög på någon toarulle. Vad roligt att se allt man hade framför sig!

Ha. Ha.

Den där tidslinjen tycker Ester också är jätterolig. Utan att kolla på den, varken hon eller jag, har hon nu visat mig vilken period hon är inne i. Jag tror hon gillar denna perioden. Dominans perioden, och Ester bestämmer. När jag går åt höger, då går Ester åt vänster. Om jag då tänker, skit samma, vi kan väl gå åt vänster. Då är vänster inte lika roligt längre. Då går Ester åt höger.

Ester är som en sexåring som precis lärt sig tvärtom- språket. Hon kan själv. Och inte minst - hon bestämmer själv. Hur mycket jag än säger nej. Så är det roligare att låtsas som om det var ett ja. Heller hur, Ester?


Ester bestämmer även över kopplet. Tror hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0